fredag 27 mars 2009

Godis?

Trots att alla tandhygienister ständigt försökt intala oss att frukt är godis så är det än idag många som påstår att frukt inte alls är godis. Men är det verkligen sant? Är frukt inte godis? Sanningen att säga så vet jag inte.

En sak jag vet däremot är att jag växte upp med att knapra vitkål som en liten kanin om helgerna istället för det tillsatsstinna lördagsgodis som alla andra ungar i min ålder käkade. Och nej, det berodde inte på att någon elak barnvakt var tandhygienist. Det är bara så otroligt simpelt att vitkål faktiskt är godis. (Kanske är det inte alls underligt att det blev en liten militant vegan av mig till sist...)

För att fixa lördagsgodiset till imorgon behöver du:
Ett fett vitkålshuvud. Är verkligen budgetpris på dem i dessa tider. Sen är det bara att skära upp och njuta och så är din helg gjord. Om du vill lyxa till det rejält om du till exempel ska bjuda hem kungen eller så, så kan du lätt sno ihop en egen pizzasallad. Ett tips från coachen är dock att använda ättikssprit istället för vinäger, det blir mest likt den fina pizzeriasmaken. Och glöm inte att knapra - det skapar den rätta känslan.

Inga kommentarer: