fredag 12 september 2008

Lite nyheter fast inga recept

Nu finns Veggietoppen - en sida där vegetariska och veganska hemsidor och bloggar listas efter popularitet. Gå in och rösta på oss, vet ja!

Hemsidan Vegetariskt.com har också en tävling där man kan vinna en sån där toklyxig kockkniv, olivslipad och allt. Funderar lite på att ställa upp med ett av mina favoritrecept - enbärsbiffar med trattkantarellsstuvning. Vi får se. Det skulle vara kul att ha en riktigt bra kniv - då kan man stå i köket och flexa som Jamie Oliver med knivarnas motsvarighet till steppdans.

Vegomässan går av stapeln igen i Stockholm. Björn på Vegankrubb uppger att det kanske kommer finnas vegansk mjukglass! Medan Olivia påstår att en mjukare konsistens på glass inte är något att bli upprymd över darrar jag ändå av besvikelse över att jag inte har råd att åka dit.

Och ni som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. Pannbiff med snabb lingonchutney är på ingång. Måste bara återskapa receptet eftersom jag inte kommer ihåg exakt vad jag hade i.

Inga kommentarer: