måndag 15 juni 2009

Hetaste nyheten på veganfronten. Eller?

Härmed kan meddelas att 146milvegan blivit inteens1metervegan! För de här två veganerna är det i alla fall den bästa nyheten sommaren-09 har att erbjuda. ¨Nåväl, nu när vi har gjort oss ett namn här i bloggvärlden så vore det synd att börja om så vi behåller nog ändå bloggnamnet, som ett stående epitet liksom ;-)


En annan fin nyhet för våren/sommaren är Go Greens nya soygurt med vanilj- och citronsmak! Vi tyckte iaf att den här soygurten var något av det snaskigaste i veganväg som finns att få tag på i kyldisken. Fin balans mellan syrlighet och sötma och även med en liten touch av cheesecake. Den smakar också mer yoghurt än de andra sorterna, vilket uppskattas. Finns att kirra för runt 30-35 kronor/litern. Vi glömde ta kort på förpackningen och GoGreen är sega på att lägga upp bilder på sin hemsida, så vi improviserade. Snyggt, eh?

8 kommentarer:

Victoria sa...

Vilka mataffärer säljer denna yoghurt? och sojamjölk?

Olivia sa...

Hej Victoria :)
Vi hittade soygurten på Coop Forum, så där är ett hett tips att leta, annars kan du leta i vilken mer välsorterad matbutik som helst, du kan också be dom att ta in den. Sojamjölk finns i stort sett i alla matbutiker. Lycka till!

A home far away sa...

Hej vilken fin blogg ni har, nu måste jag läsa tidigare inlägg!

Ha en fin midsommarhelg
Kram Gunilla från Singapore

Max Forssell sa...

SUPERGOD. BÄST.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sandra sa...

Åh! Har jag missat! Måste prova!

fule fisken sa...

åhh det är min favorit! Den är så frisk och god i smaken :)

Anna sa...

jag gillar den fina designen på förpackningen, snyggt gjort :)
efter att ha kikat runt bland lite veganbloggar dyker er blogg upp här och där bland länkarna så jag var ju tvungen att kika in. trevlig läsning må jag säga. väntar spänt på nya inlägg nu :)
/Anna