torsdag 27 november 2008

Gräddglass på danska?

Är du kanske som jag vegan som älskar glass men tycker att Tofulineglass faktiskt smakar rätt så tråkigt? Älskar du kokos? Eller gillar du bara att svänga dig med fräna, danska produkter? Kanske kan då kokosmjölksglassen från Hansens flöööödeis var något för dig! (låt dig inte förvillas av glassens gräddiga namn - den är helt gräddfri.)

En fyllig smak av söt kokos och mums sprider sig i munnen när jag smakar på glassen som känns som en blandning av sorbet och gräddglass. Glassen kan köpas på Hemköp (i alla fall i Söderköping) är lite ruggigt dyr men värt det ifall du har lite mer pengar eller bara är som jag med en mamma som också älskar glass.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi giraffer älskar glass!
och jag hade inte en aning om att den var utan mjölk. Måste leta efter den nästa gång jag är på hemköp, eller affärn bara.

hälsningar giraffen.
http://giraffveckan.blogg.se/

Anonym sa...

Men har ni smakat Tofuline det senaste? Tror de har bytt recept, smakar mye godare nu!

Olivia sa...

Visst är tofuline godare nu än innan men mja, fortfarande bara helt okej - enligt mig!

raquel sa...

alltså åh, glass är underbart och jag saknar sandwitchglassar och glasstårta och glass med lyxiga smaker. blir dessutom väldigt ledsen när jag får reda på att det finns vegansk glass på andra ställen i världen, tex toronto, sojaglassälskarens paradis. men menar du/ni att den här finns i sverige? till och med i göteborg?